بررسی Load Balancing در Horizon View

Load Balancing

جهت ایجاد Load Balance بین کانکشن سرورها به Load Balancer نیاز دارید. در هر دو حالت Internal و External سناریوی LB برای شما بعنوان ادمین شبکه و کسی که اهمیت زیادی به HA میدهد کاربردی می باشد. این راهکار فقط در جهت گسترش محیط عملیاتی (مقیاس پذیری) کاربرد ندارد. اما پیشنهاد مناسبی در جهت ایجاد High Availability می باشد تا در صورت بروز هر گونه خطا یا مشکل سیستم، روند خود را حفظ نمایید.

فراموش نکنید که Load Balancer به صورت پیش فرض برای Horizon View وجود ندارد اما می توانید از Load Balancer هایی که به صورت نرم افزارهای جانبی نصب می شوند استفاده کنید. جهت استفاده از Load Balancer در سازمان های کوچک یا در مراحل آزمایشی، راهکار مایکروسافتی پیشنهاد می شود مثلا می توانید از Microsoft Network Load Balancing (NLB) استفاده نمایید. وقتی از مرحله Pilot یا POC جدا می شوید جهت فراهم کردن ایده آل ترین شرایط بهتر است از یک Load Balancer فیزیکال اختصاصی استفاده نمایید. Load Balancerهایی را انتخاب نمایید که بتواند Sessionهای کاربران را بعد از قطعی حفظ نمایید. به بیان ساده تر یعنی وقتی کاربر از View Connection یا View Security Server قطع می شود Session ها نگه داشته شوند تا مجددا متصل شده و به همان سرور هدایت گردند. مطمئن شوید که راهکار Load Balancer پیاده سازی شده High Available  است. دیاگرام زیر اساس و منطق راهکار load balancing را برای Horizon view توصیف می نماید:

همان طور که مشاهده می فرمایید چندین کانکشن سرور horizon برای اتصالات داخلی و خارجی تنظیم و پیکربندی شده اند. کانکشن سرورهای داخلی پشت load balancer هایی می باشند که به صورت HA با یکدیگر pair شده اند. در حالت خارجی، دو عدد view connection سرور داریم که هر کدام به صورت مجزا و dedicated با یک security  سرور Pair شده اند. Security server ها به دو عدد load balancer متصل شده اند که آنها نیز به صورت HA با یکدیگر Pair شده اند.

نکته هایی در مورد طراحی Remote Desktop Session Server :

از زمان Horizon View 6، کمپانی VMware از مایکروسافت RDS پشتیبانی می نماید این بدین معنی است که به جای ارائه دسکتاپ های مجازی فول، hosted desktop session در اختیار کاربران قرار می گیرد. Hosted desktopها به صورت کامل از PCoIP پشتیبانی میکنند در حالی که قبلا، دسکتاپ هایی که به صورت Session-based بودند پشتیبانی می شدند.

Horizon View در تعاریف خود از مفهوم farmها استفاده میکند. Farm یعنی مکانی که هاست های مشترک مجموعه ای از برنامه ها یا دسکتاپ هایی را برای کاربران فراهم می کنند. وقتی اپلیکیشنی یا دسکتاپ pool ی ساخته می شود، به farm خاصی که آنها را نگهداری میکند اشاره می شود.یک farm میتواند شامل  RDS هاست هایی از 1 تا 200 باشد.

با Horizon View، RDS سرورها می توانند به صورت فیزیکی یا مجازی باشند. نکته مهم و قابل ملاحظه هنگام طراحی RDS سرورها هستند وقتی که طراحی شما باید به گونه ای پیش برود که over-commit مربوط به CPU رخ ندهد.در دیاگرام زیر دلیل چرایی این موضوع نمایش داده شده است:

با RDS، در جهت تخصیص core های فیزیکی یا مجازی به کاربران می توانید به شرایط خوبی دست پیدا کنید. اگر اختصاص CPU بدون حساب و کتاب صورت پذیرد منجر به افت کارایی برای کاربران می گردد. مثل همیشه، نباید طراحی داشته باشید که در آن مموری بیش از حد معمول در نظر گرفته شود. اگر شما از RDS برای پابلیش کردن برنامه ها استفاده می نمایید، باید در نظر داشته باشید که توسعه نرم افزار با توجه به نوع طراحی که پیش بینی کردید انجام پذیرد. به منابعی مثل CPU، Memory، disk ها که مورد نیاز هستند حتما توجه ویژه داشته باشید. بر اساس workload موجود بر روی هر RDS این منابع را انتخاب بفرمایید.

بر اساس طراحی دسکتاپ و برنامه ها تخمین بزنید که چه تعدادی کانکشن PCoIP مورد نیاز می باشد. در دیاگرام زیر مشاهده میکنید که یک دسکتاپ مجازی وجود دارد که اپلیکیشن ها از سرور فارم A بر روی آن اجرا شده اند و بقیه برنامه ها از سرور فارم B اجرا می شوند. در کل، کاربران از سه PCoIP کانکشن استفاده خواهند کرد. یکی برای دسکتاپ مجازی، یکی برای اپلیکیشن سرور فارم A و دیگری برای اپلیکیشن سرور فارم B است. در نتیجه باید مطمئن شوید که درک درستی از ماکزیمم کانکشن ها برای یک View Connection Server دارید و تصمیم بگیرید که چطور راهکار خود را توسعه می دهید.

با RDS، کانکشن سرور View ماکزیمم 150 عدد session را پشتیبانی میکند، این رقم بر اساس کانفیگ پایه با ریسورس های 4 عدد vCPU، 64 گیگابایت رم می باشد.

پشتیبانی از طراحی زیرساخت:

خارج از اجزای زیرساخت های مجازی، کامپوننت های دیگری نیز وجود دارند که در هنگام طراحی راهکار Horizon View باید مورد توجه قرار بگیرد. توصیه ما مهاجرت به راهکارهای دسکتاپ مجازی می باشد برای ایجاد فرصت های بی نظیر تا تمام کامپویننت های مربوط را شناسایی نمایید. تعداد زیادی سرویس های جانبی که مرتبط با Horizon View میباشند وجود دارد. که در مباحث بعدی در مورد آنها بسیار توضیح خواهیم داد.

تجربه ارائه دسکتاپ بوسیله PCoIP
بررسی پروتکل Blast Extreme
بررسی سخت افزارهای گرافیکی در Horizon View – بخش اول
بررسی سخت افزارهای گرافیکی در Horizon View – بخش دوم
پشتیبانی از ارتباطات یکپارچه (Unified Communication) در Horizon View
معیارهای موفقیت در پروژه VMware Horizon
طراحی محیط عملیاتی VMware Horizon : فاز سوم
بررسی نکات کلیدی و زیرساخت های مورد نیاز VMware Horizon
محاسبه IOPS (Input/Output operations Per Second) در طراحی Horizon View

2 دیدگاه
  1. mahtab says

    با سلام . اگر در طراحی 500 session داشته باشیم و 5 تا dedicated linled clone pool داشته باشیم و هر پول هم ماکزیمم 100 تا دسکتاپ مجازی ارایه کند باید تعداد سرورهای View connection و کامپوزر را چند عدد در نظر بگیریم؟

    1. اشکان پزشکی says

      با استفاده از برنامه های Calculator تمام این موارد قابل محاسبه می باشد.

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.