بررسی پروتکل Blast Extreme

Blast Extreme پروتکلی جدید و توسعه یافته توسط VMware بوده که از کدک های ویدئویی H.264 استفاده می نماید. البته فراموش نکنید که تمام این اتفاقات در صورتی رخ می دهد که ریسورس مناسب GPU Acceleration وجود داشته باشد. H.264 ویدئو کدک ی پیشرفته می باشد (MPEG-4 AVC) که block oriented بوده و بر اساس فشرده سازی استاندارد ویدئو ایجاد می گردد. این فرمت یکی از پرکاربردترین موارد برای رکورد کردن، فشرده سازی و توزیع محتوای ویدئو مانند DVD Content مورد استفاده قرار می گیرد.

Blast پروتکلی است که مدت زمان زیادی در کنار VMware بوده به طوری که سال ها قبل برای اولین بار در نسخه ی Horizon 5.2 مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان جهت دسترسی به دسکتاپ های مجازی از HTML5 استفاده می نمود. هر چند در حال حاضر دسترسی فقط به HTML5 محدود نمی شود. متد ارائه Blast Extreme خیلی شبیه به PCoIP می باشد و قابلیت های مشابه ی زیادی با یکدیگر دارند. قابلیت هایی مثل Client drive redirection، USB،Unified communication، Local printing. وقتی ملاک ما در مقایسه این دو پروتکل مصرف منابع می شود Blast پیروز از میدان خارج می گردد. Blast چرخه ی مصرف کمتر CPU را دارد و از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشد. Blast در کاهش latency ها و کاهش پهنای باند به صورت داینامیک تنظیم می گردد. Blast توانایی استفاده از TCP یا UDP را دارد. همان طور که به خاطر داریم PCoIP فقط از UDP استفاده می نماید. اتصال به مانیتورهای متعدد مورد پشتیبانی Blast بوده که البته این بستگی به end point های شما دارد. تا چهار عدد مانیتور کاملا پشتیبانی می شود که هر مانیتور تا رزولوشن 2560 x 1600 جوابگو می باشد. شما می توانید سه ماینتور با کیفیت 4K داشته باشید که رزولوشنی در اندازه 3840x 2160 به شما بدهد. البته ذکر این نکته ضروری است که تمام موارد برای ویندوز 7 بیان شده است که Aero آن غیرفعال گردیده.

برخی از قابلیت های Blast Extreme:

  • Blast Adaptive UX: دسترسی کاربر به برنامه ها و دسکتاپ مجازی از طریق Horizon view client یا از طریق مرورگر با استفاده از Blast Extreme، PCoIP،RDP. سازگاری کامل با شرایط شبکه و ارائه بهترین شرایط برای کاربران.
  • Blast Multimedia: ارائه بهترین کیفیت پخش ویدئویی برای Flash، HTML5، Quick Time،Microsoft Silverlight و Windows Media
  • Blast 3D Services: بر روی قابلیت های وسیع گرافیکی در مجازی سازی ایجاد شده است که دربرگیرنده سخت افزار گرافیکی با تکنولوژی NVIDIA GRID vGPU می باشد.با فعال کردن Blast 3D، این قابلیت ایجاد می شود که Horizon view از هر دو مانیتور با رزولوشن 1920 x 1200 و یا یک ماینتور 4K که رزولوشن 3840 x 2160 دارد پشتیبانی نماید.
  • Blast Live Communications: دسترسی کامل به ابزارهای ارتباطی مثل هدست ها، وب کم ها و … در برنامه هایی مانند Skype, Google hangouts, Cisco webEX جهت داشتن صدا و تصویر مناسب پشتیبانی می شود.
  • Blast Unity Touch: ارائه یک رابط بصری بسیار مناسب که به شما اجازه می دهد در موبایل خود از برنامه ها، ویندوز دسکتاپ و فایل ها به سهولت استفاده نمایید.
  • Blast Local Access: برای دسکتاپ مجازی شما از دستگاه های جانبی مثل USB، پرینترها، دستگاه های Smart card، اسمارت فون ها پشتیبانی می شود.
  • Blast Horizon Client: فعال کردن Blast سبب می شود یک تجربه ی فوق العاده برای یوزرها بوجود بیاید و دستگاه های آنها به راحتی وصل شده و از امکانات فراهم شده استفاده نمایند.

کدام پروتکل را انتخاب کنیم؟ Blast Extreme – PCoIP – RDP

بعد از مطالعه تمام پروتکل ها درک درستی از PCoIP، Blast Extreme و RDP بدست آوردیم. به نظر شما کدام یک را باید انتخاب کنیم ؟

قانع کننده ترین دلیل برای انتخاب PCoIP استفاده از پروتکل UDP در این تکنولوژی می باشد که همین امر سبب می شود استریم مدیا بسیار بهتر صورت پذیرد. همین دلیل کافی است تا بدون شک و تردید دسکتاپ های خود را بر روی بستر PCoIP پیاده سازی نمایید. اما نکته ای که جای تعمل دارد این است که Blast هم میتواند برای ارائه دسکتاپ از پروتکل UDP استفاده نماید. UDP اصلا نگران رسیدن دیتا به دستگاه مقصد نمی باشد تنها اولویت، سرعت رسیدن پکت ها می باشد. از سوی دیگر، RDP از پروتکل TCP جهت ارسال پکت ها استفاده می نماید که به صورت گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. در TCP چگونگی دریافت پکت ها بسیار مهم بوده و پس از ارسال پکت درخواست ACK برای دستگاه مقصد ارسال می شود و لازم به یادآوری است که این درخواست تایید برای تمام پکت ها ارسال می گردد. در UDP سرعت ارسال بسته ها بسیار زیاد بوده زیرا ACK از سمت دستگاه مقصد فرستاده نمی شود.

در اینجاست که واژه Blast Extreme ظاهر شده و خودنمایی می کند زیرا قابلیت استفاده از هر دو حالت TCP یا UDP را دارد. فراموش نفرمایید که این قابلیت ها و نوع شبکه شما و تنظیمات آن است که مشخص می کند شما باید از TCP استفاده کنید یا UDP. Blast Extreme از منابع کمتری بر روی دستگاه Endpoint استفاده می کند به خصوص اگر آفلود دکودینگ با استفاده از تکنولوژی NVIDIA GRID صورت پذیرد. با این حال تنها نقطه ی امیدوار کننده وقتی است که از پروتکل TCP استفاده می کنیم زیرا به صورت بالقوه از پهنای باند بیشتری استفاده می شود اما می توانیم درصد از بین رفتن پکت ها را به صفر برسانیم. در بعضی موارد پروتکل PCoIP گزینه مناسبی نمی باشد و لازم است از Blast Extreme و یا RDP استفاده نماییم. انتخاب با شماست…

وقتی دسکتاپ شما از طریق PCoIP نمایش داده می شود، PCoIP از UDP با پورت 4172 استفاده می نماید. توجه داشته باشید که این پورت در مواردی بلاک می شود. معمولا هم از این پورت نامبر استفاده خاصی نمی شود. وقتی این پورت بلاک شده باشد شما با استفاده از View Client لاگین می نمایید و همه چیز در ظاهر صحیح و سالم است اما با یک صفحه مشکی مواجه می شوید. صفحه مشکی مشخص کننده بلاک شدن دسکتاپ شما توسط فایروال می باشد. جهت رفع این مشکل باید پورت های مربوطه را در فایروال باز نمایید. در انتها داکیومتی برای شما در نظر گرفته ایم که کمک شایانی در بهبود و تیون کردن اتصال کاربران به دسکتاپ ها می نماید. شما با تغییراتی که در گروپ پالسی خود ایجاد می نمایید می توانید شرایط استفاده کاربران را بسیار بهینه کرده و رضایت بیشتر آنان را فراهم نمایید. پیشنهاد میکنم حتما این داکیومنت را مطالعه بفرمایید.

لينک دانلود کتاب

دانلود – گیمگابايت

رمز فايل: technet24.ir

8175 template=”5566b87166e49″]

90%
Awesome
  • Criteria
3 دیدگاه
  1. محمد says

    با سلام
    مثل همیشه عالی بی نقص و بروز
    متشکرم

  2. یوسف محمدی says

    عالی بود مهندس

  3. mali_Zamani19 says

    عالی

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.