Veeam Backup & Replication – بررسی اجمالی نرم افزار

Veeam Backup & Replication is a comprehensive data protection and disaster recovery solution

Veeam Backup & Replication یک راه حل جامع برای گرفتن پشتیبان و بازیابی اطلاعات از ماشین ها می باشد. با این نرم افزار میتوانید از ماشین های مجازی، فیزیکی و ابری پشتیبان تهیه کرده و آنها را بازیابی کنید. فناوری به کار رفته در این نرم افزار، سرعت انتقال داده و مصرف منابع را بهینه می‌کند که موجب به حداقل رساندن هزینه‌های ذخیره‌سازی و زمان بازیابی در صورت بروز فاجعه می شود. نرم افزار veeam یک کنسول متمرکز برای اجرای عملیات پشتیبان گیری، بازیابی و همانند سازی replication در تمام پلتفرم های پشتیبانی شده (مجازی، فیزیکی، ابری) را ارائه می کند. همچنین، این کنسول به شما امکان می‌دهد تا عملیات حفاظت از داده‌ها را خودکار و زمان‌بندی کنید و راه‌حل‌هایی برای هشدار و ایجاد گزارش‌های مورد نظر خود را فراهم کنید.

ویژگی های اصلی نرم افزار Veeam Backup

 عملکرد اصلی Veeam Backup & Replication شامل:

پشتیبان‌گیری (Backup): ایجاد پشتیبان‌گیری در سطح تصویر از ماشین‌های مجازی، فیزیکی، ابری و پشتیبان‌گیری از فایل‌های اشتراک‌گذاری NAS

بازیابی (Restore): انجام بازیابی از فایل های پشتیبان به اصلی یا مکان جدید. نرم افزار veeam تعدادی گزینه بازیابی برای سناریوهای مختلف بازیابی فاجعه ارائه می دهد، از جمله بازیابی فوری، بازیابی image-level و  بازیابی در سطح فایل، بازیابی موارد برنامه و غیره.

همانند سازی (Replication): ایجاد یک کپی دقیق از VM و نگهداری از یک کپی از VM اصلی همگام سازی شده است.

حفاظت مداوم از داده ها Continuous Data Protection (CDP): فناوری همانند سازی (Replication) که به شما کمک می کند از VM های حیاتی خود محافظت کنید و در صورت بروز مشکل تا چند ثانیه به هدف نقطه بازیابی recovery point objective (RPO) برسید.

کپی پشتیبان (Backup Copy): کپی کردن فایل های پشتیبان در یک مخزن ثانویه.

پشتیبانی از سیستم‌های ذخیره‌سازی (Storage Systems Support): پشتیبان‌گیری و بازیابی ماشین‌های مجازی با استفاده از قابلیت‌ Snapshot ایجاد شده در سیستم‌های ذخیره‌سازی.

پشتیبانی از دستگاه های Tape: ذخیره کپی های پشتیبان در دستگاه های Tape درایو.

تأیید بازیابی Recovery Verification: آزمایش نسخه های پشتیبان‌ و نسخه‌های تکراری VM قبل از بازیابی.

اشیاء محافظت شده

با Veeam Backup & Replication، می توانید از اشیاء objects ها پشتیبان تهیه کنید و بازیابی کنید:

ماشین های مجازی:

  • VMware vSphere VMs
  • مایکروسافت Hyper-V VMs
  • ماشین های مجازی Nutanix AHV (نیاز به یک افزونه اضافی دارد)

ماشین های مجازی ابری(Cloud VMs):

  • نمونه های AWS EC2
  • مایکروسافت Azure VMs
  • ماشین های مجازی گوگل ابری

به اشتراک گذاری فایل NAS

ماشین های فیزیکی (Physical machines):

برای تهیه نسخه پشتیبان از ماشین های در حال اجرا در ویندوز، لینوکس یا سیستم عامل MACOS، نرم افزار Veeam Backup & Replication جهت گرفتن پشتیبان از هر رایانه از agents استفاده می کنند. Veeam Backup & Replication به عنوان یک مرکز کنترل متمرکز برای استقرار و مدیریت Veeam Agent برای Microsoft Windows ، Linux و Mac فعالیت می کند. همچنین، شما می توانید از agents مستقل استفاده کرده و آنها را با Veeam Backup & Replication ادغام کنید: Veeam Agent for Oracle Solaris و Veeam Agent for IBM AIX.

برنامه های محافظت شده (Protected Applications)

عملکرد Veeam Backup & Replication به شما امکان می دهد  که از application-consistent پشتیبان گیری کنید:

  • Microsoft SQL Server
  • Oracle Database
  • Active Directory
  • Microsoft Exchange
  • Microsoft OneDrive
  • Microsoft SharePoint

همچنین می توانید ابزارهای اضافی زیر را نصب کنید:

  • Veeam Backup for Microsoft Office 365 برای محافظت کامل از برنامه های Microsoft Office.
  • Veeam Plug-ins for Enterprise Applications برای ادغام Veeam Backup & Replication با Oracle RMAN, SAP HANA Backint, and BR*Tools.

مدیریت و گزارش (Management and Reporting)

Veeam Backup & Replication با مجموعه ای از راه حل ها که قابلیت های گزارشگری و مدیریت را برای محیط های سازمانی فراهم می کند، ادغام می شود:

  • Veeam One: راه حلی که امکان نظارت به صورت لحظه ای، مستندات تجاری و گزارش مدیریت برای Veeam Backup & Replication ، VMware vSphere و Microsoft Hyper-V را فراهم می کند.
  • Veeam Backup Enterprise Manager: یک جزء مدیریتی و گزارش می باشد که به شما امکان می دهد چندین Veeam Backup نصب شده را از یک کنسول وب واحد مدیریت کنید.
  • Management Pack for Veeam Backup & Replication: مؤلفه ای که زیرساخت های Veeam Backup & Replication که شامل سرویس ها و jobs ها را با System Center Operations Manager مایکروسافت ادغام می کند.
  • Veeam Disaster Recovery Orchestrator: راه حلی که فرآیندهای بازیابی فاجعه را در محیط های VMware vSphere ایجاد می کند، بازیابی را با یک کلیک برای برنامه ها و سایت های مهم پشتیبانی می کند و ویژگی هایی را برای مستندات و آزمایش فراهم می کند.
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.