آموزش نصب کالی لینوکس در کنار ویندوز (Dual boot)

How Installing Kali Linux Windows (Dual Boot)

بدون شک نصب کالی لینوکس در کنار ویندوز میتواند کاملا مفید باشد. با این حال شما باید در طی فرآیند نصب احتیاط لازم را به عمل آورید. در ابتدا باید اطمینان کسب کنید که از هر گونه اطلاعات موجود روی ویندوز خود backup گرفته اید تا در صورت به وجود آمدن مشکل اطلاعات خود را ذخیره کرده باشید. از آنجایی که هارددیسک خود را تغییر می دهید، می توانید از فضای ذخیره سازی خارجی برای ذخیره این backup بهره بگیرید.  پس از تکمیل کردن backup گیری، توصیه می کنیم روش نصب Kali Linux در هارد دیسک را مطالعه کنید.

در مثال ما سعی کردیم Kali Linux را در کنار نصب ویندوز 7 به کار گیریم. که این فرایند %100 فضای ذخیره سازی رایانه شما را به خود اختصاص خواهد داد. ما با تغییر اندازه پارتیشن فعلی ویندوز برای اشغال فضای کمتری شروع خواهیم کرد و سپس نصب کالی لینوکس را در پارتیشن خالی ایجاد شده ی جدید آغاز خواهیم کرد. پس از دانلود Kali Linux با رایت ISO در DVD یا آماده کردن USB درایو برای kali linux live ، می توانید به نصب آن بپردازید. اگر شما در رایانه خود DVD رایتر یا پورت USB ندارید، باید نصب کالی لینوکس روی سیستم خود از طریق شبکه را امتحان کنید.

موارد مورد نیاز:

  • نیاز به 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی در هارد دیسک
  • پشتیبانی از بوت CD-DVD / USB

آماده سازی جهت نصب

  • دانلود برنامه Kali Linux
  • رایت کردن فایل ISO برنامه Kali Linux در DVD یا کپی کردن Kali Linux Live در USB
  • اطمینان حاصل کنید که رایانه شما جهت بوت شدن از طریق CD / USB در BIOS تنظیم شده است

روش نصب بوت دوگانه کالی لینوکس در کنار ویندوز

  • برای شروع نصب ، با توجه به محیط انتخاب شده بوت شوید. در ادامه شما وارد صفحه Kali Boot خواهید شد. روی گزینه Live کلیک کرده و سپس باید به صورت پیش فرض در دسکتاپ کالی لینوکس بوت شوید.
  • در این مرحله برنامه gparted را اجرا کنید. از نرم افزار gparted جهت کاهش اندازه پارتیشن ویندوز جهت نصب کالی استفاده می کنیم.
  • در این قسمت باید پارتیشن ویندوز خود را انتخاب کنید. بسته به سیستم شما، معمولا پارتیشن دوم بزرگتر است. در مثال ما به دو پارتیشن ویندوز اشاره کردیم.  اولین سیستم پارتیشن به عنوان بازیابی سیستم شناخته می شود و در واقع روی سیستم ویندوز در بخش /dev/sda2 نصب می شود. در این قسمت باید به تغییر پارتیشن ویندوز خود بپردازید و فضا کافی 20 گیگابایتی را جهت نصب کالی لینوکس محیا سازید.

  • در زمان تغییر در پارتیشن ویندوز خود، باید اطمینان حاصل کنید گزینه Apply All Operationsبرای انجام کار روی هارد دیسک انتخاب کرده باشید. در ادامه از gparted خارج شده و ریبوت کنید.

نصب Kali Linux

1- در خصوص روش نصب، از این به بعد درست شبیه نصب Kali Linux در هارد دیسک است که تا نقطه پارتیشن بندی باید پیش روید ، جایی که نیاز است تا راهنمایی کاملی دریافت کرده و به ایجاد فایلی با کمک gparted بپردازید.

2-پس از نصب و راه اندازی مجدد، شما باید از طریق منو GRUB boot امکان بوت شدن با Kali یا ویندوز را پیدا کنید.

نقطه پایان

در این مرحله شما موفق شدید Kali Linux را به طور کامل نصب کنید. وقت آن رسیده به سفارشی سازی سیستم بپردازید و بخش Kali General Use section نیز اطلاعات بیشتری به شما می دهد. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر پیرامون Kali Linux بهتر است به تحقیق درباره آن بپردازید.

90%
Awesome
  • Design
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.