عدم پشتیبانی از VMware vSphere ESXi 5.5 پس از 19 سپتامبر

در تاریخ 19 سپتامبر 2018، VMware vSphere ESXi 5.5 به پایان عمر پشتیبانی توسط شرکت VMware می رسد. اما دقیقا به چه معنی است؟  پس از 19 سپتامبر، VMware دیگر patch های امنیتی جدید، رفع اشکال، به روز رسانی تعمیرات، ارتقاء و یا پشتیبانی سخت افزاری جدید ارائه نخواهد داد. همچنین ممكن است شما دیگر نتوانید از سرویس های پشتیبانی جهانی (GSS) برای حل مشکل خود استفاده کنید.

این به این معنی نیست که همه چیز از بین رفته است، اما محیط ESXi 5.5 شما در یک وضعیت نابسامان قرار دارد. VMware راهنمایی فنی برای vSphere 5.5 را تا سپتامبر 19th، 2020 حفظ خواهد کرد. درخواست های پشتیبانی فقط از طریق پورت سرویس خود برای شدت 2 و مسائل پایین تر می تواند باز شود، بنابراین اگر شما مشکلی خرابی در ESXi داشته باشید، مشکل خودتان می باشد. این موارد فقط برای تنظیمات پشتیبانی کاربرد دارند.

به عنوان یک یوزر VMware Support و Subscription (SnS)، شما باید قبل از 19 سپتامبر نرم افزار ESXi 5.5 خود را آپدیت کنید تا از ساپورت کامل از vSphere بهره مند شوید. “حق با شماست، ما باید آپدیت کنیم … اما این همه کار برای چیست؟” پلت فرم vSphere دارای مسیر ارتقا بسیار خاصی است که باید دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که وقفه های سرویس در طول فرآیند رخ ندهد. قبل از اینکه به جنبه های VMware  بپردازیم، موضوعات دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند. بیایید با سرور میزبان شروع کنیم سخت افزار ESXi . تأیید کنید که سخت افزار با نسخه ESXi که شما از طریق راهنمای سازگاری VMware ارتقا می دهید، سازگار است. نگاهی به میزبان  بایوس و سیستم عامل نیز بیندازید. فروشنده سخت افزار میزبان نیز ممکن است اطلاعات مربوط به نسخه های سازگار ESXi را در وب سایت خود ارائه دهد.

حتی در صورتی که BIOS موجود و سیستم عامل سازگار با ESXi 6.0 یا بالاتر باشد، اکنون زمان خوبی برای ارتقا می باشد. این موضوع کمک می کند که سخت افزار خود را ایمن نگه دارید و تا سطوح توصیه شده سازنده ارتقا دهید. یکی از اولین چیزهایی که  مهندس فناوری پشتیبانی فروشندگان به شما می گوید این است که بایوس را ارتقا دهید تا مشکلاتی را که ممکن است با آنها مواجه شوید را رفع کنید. من این موضوع را به خاطر تماس های زیاد به “insert hardware vendor here” تجربه دارم .

60%
Awesome
  • Design
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.