استریسک چیست؟

استریسک محبوب ترین سیستم تلفنی نرم افزاری متن باز [open source] لینوکسی میباشد که توسط (Mark spencer)  مدیر عامل شرکت دیجیوم در سال 1999 خلق شد . در حال حاضر شرکت های بزرگی از جمله اسکایپ (Skype) از استریسک استفاده میکنند که این نشان از قدرت و توانایی این سیستم تلفنی میباشد . استریسک همه قابلیت های کاربردی یک سیستم تلفنی را برای شما فراهم می کند. با استفاده از استریسک امکان انتقال صوت و تصویر رو بر روی بستر شبکه IP با بهره گیری از پروتکل های مختلف امکان پذیر می شود.این سیستم تلفنی قابلیت استفاده در شرکت های کوچک و بزرگ و حتی مراکز مخابراتی را دارا میباشد.

شما به راحتی میتوانید این سیستم تلفنی رو با کمترین هزینه و بدون نیاز به دستگاه تلفن از طریق شبکه IP به صورت صوتی و تصویری در منزل – محل کار – شرکت و یا کارخانه خود راه اندازی کنید . اگر سازمان یا ادارتون داری شعبه و مراکز مختلف توی شهر و یا شهرستان های دیگه هست ، اگر شعبات شما توی یه کشور دیگه هست ، اگر کارمند یا دانشجو هستید در خارج از کشور با استفاده از این سیستم به راحتی بیش از 60 درصد هزینه های تماس بین سازمان یا ارگان و شرکت و دوستان و بستگان خود را کاهش دهید .شما میتونید با یه سیستم معمولی که حداقل یک گیگ رم و سی پی یو معمولی 630 یا 755 به بالا و 40 گیگ هارد این مرکز تماس رو راه اندازی کرده. البته بسته به تعداد داخلی ها و نوع تنظیمات استریسک میتونیم از قطعات قوی تر و حرفه ای تری استفاده کرد.استریسک همه قابلیت های کاربردی یک مرکز مخابراتی را برای شما فراهم می کند. با استفاده از استریسک امکان انتقال صوت و تصویر رو بر روی بستر شبکه ی IP با بهره گیری از پروتکل های مختلف امکان پذیر می شود.

مزایای سیستم تلفنی یا مرکز تماس استریسک :

تماس اینترنتی :
هزینه تماس های (شرکت – سازمان – اداره – کارخانه و …) خود را تا 60٪ کاهش دهید این ماژول قابلیت گذاشتن داخلی ها روی اینترنت را دارا میباشد شما میتوانید با منزل یا دفتر خود در هر جای دنیا تنها با گرفتن شماره داخلی ارتباط برقرار کرده و هزینه تماس های بین شهری و کشوری و موبایل خود را حذف کنید .

ساخت داخلی ها : (Extensions)
بنا به نیاز خود میتوانید داخلی های دلخواه را با پروتکل SIP و IAX درست کرده .

تجهیزات منزل یا محل کار خودتون رو کنترل کنید :
با یک پیامک و یا یک تماس به سرور استریسک میتونید دستور بدین که چراغ ها – کولر – مایکروفر – کامپیوتر و یا حتی درب پارکینگ منزل یا محل کار خودتون رو باز و بسته و یا روشن و خاموش کنید.

صندوق صوتی : (Voice Mail)
قابلیت فعال کردن صندوق صوتی برای هر داخلی که در صورت جواب ندادن داخلی ها تماس به صندوق صوتی هدایت بشه.

انتقال تماس ها : (Follow Me & Divert)
انتقال تماس ها در صورت جواب ندادن اپراطور یا شخص مربوطه بر روی داخلی دیگر یا شماره موبایل یا تلفن منزل و … .
ورود افراد رو به مراکز مهم کنترل کنید :
شما میتونید با استفاده از کد DTMF درب های امنیتی رو باز کنید و اجازه ورود و خروج رو از طریق تلفن صادر فرمایید.

مدیریت کامل تماس های خروجی :

استریسک این قابلیت را به شما میدهد که بتوانید تماس های خروجی تان را مدیریت کنید مثلا با گذاشتن پیش شماره برای ارتباط با خطوط شهری یا تفکیک خطوط برای استفاده بخش های مختلف

مدیریت کامل تماس های ورودی :

مدیریت کامل تماس های ورودی به سرور و هدایت تماس ها یا بخشی از تماس ها به سمت یک داخلی خاص یا یک گروه پاسخگو (پشتیبانی ، فروش ، فنی ، بازاریابی ، اداری و غیره …)

تعیین زمان کاری :
شما میتوانید برای تماس های ورودی به سیستم از الگوهای متفاوتی استفاده کنید . به طور مثال میخواهید در زمان ساعت کاری تماس های ورودی به یک IVR خاص هدایت شده و بعد از پایان ساعت کاری تمام تماس ها به یک IVR دیگر مبنی بر اینکه ساعت کاری شرکت به اتمام رسیده و …. . برای تماس های ورودی پخش خواهد شد.

منوی منشی دیجیتال : (IVR)
IVR پیامی است که قبلا ضبط شده و برای تماس گیرنده پخش میشود و از وی درخواست کلیدی از تلفن برای اتصال با دیگر بخش های سیستم مینماید سپس تماس به مقصد مورد نظر هدایت شده (فروش ، پشتیبانی ، فنی ، مالی و غیره …. .)

ایجاد گروه پاسخگو :
قابلیت ایجاد گروه های مختلف و قرار دادن تعدادی از داخلی ها درون یک گروه خاص مثلا ایجاد گروه فروش و قرار دادن 5 یا 10 و یا حتی تعداد بیشتری از داخلی ها در داخل گروه فروش و به محض اینکه تماس ها به این گروه وصل شده میتوانیم مشخص کنیم که همه داخلی ها با هم زنگ خورده و یا به نوبت و یا به صورت رندوم باشد.

راه اندازی قصه گو و موزیک سرور :
شما میتونید روی سرور استریسک داستانهای مختلف بزارید و یا موزیک های متفاوت و روی ivr تعریف کنید که مثلا اگه میخواهید داستان یا قصه گوش بدین عدد 1 رو شماره گیری فرمایید و اگه میخواهید موزیک پخش بشه عدد 2 رو شماره گیری فرمایید. که بازم برای هر کدوم از این بخش ها میتونید زیر مجموعه های دیگه ای هم تعریف کنید .

صف انتظار : (Queue)
هرگاه بخواهیم با تعداد محدودی از منشی ها به تماس گیرندگان زیادی پاسخ دهیم یک صف انتظار تشکیل داده تا وقتی که تمام منشی ها مشغول هستند تماس گیرنده ها در صف انتظار نگه داشته و در صورت آزاد شدن هر منشی تماس به وی منتقل شود .

ارسال پیام :
گاهی اوقات نیاز است که یک پیغام خاصی برای تعدادی از کاربران ارسال شود .

مرکز تماس : (Call Center)
این ماژول جهت انجام تماس های تبلیغاتی خودکار و یا بازاریابی میباشد.

تلفن گیم و وب گیم :
راه اندازی تلفن گیم برای برنامه های مختلف صدا و سیما و حتی مشتریانی که در صف انتظار ماندند به دلیل ترافیک زیاد سرور به جهت سرگرم کردن آنها و راه اندازی بازی تحت وب که کاربر با استفاده از اعداد و بازی کردن با اونها بتونه از طریق وب بازی دلخواه خودش رو انجام بده.

ماژول پیام فوری :
این ماژول یک پیام رسان (Chat) بسیار محبوب میباشد که پس از نصب این برنامه یک سرور پیام رسان همانند سرویس های Google Talk , Yahoo Mesenger و یا موارد مشابه را داشته باشیم . از قابلیت های این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
– گفتگوی متنی (Chat) با یکدیگر
– تبادل فایل با یکدیگر
– تماس با داخلی طرف مقابل با زدن یک دکمه

ارتباط تصویری بر روی سرور :
قابلیت تماس تصویری از طریق Video Phone یا سافت فون با یکدیگر

رکورد یا ضبط مکالمات تلفنی : (System Recording)
قابلیت رکورد تمامی مکالمات برای مراکز حساس و مهم

اتاق انتظار :
نگه داشتن مشتریان در اتاق انتظار جهت ارتباط با بخش های دیگر و یا انتقال آن تماس به داخلی یا گروه کاربری دیگر و پخش موزیک انتظار برای اشخاصی که در اتاق انتظار هستند.

تماس بیسیم و متحرک :
گوشی خودتون رو به بیسیم مخابراتی تبدیل کنید . شما میتونید یک داخلی رو روی گوشی خودتون تنظیم کنید و کافی هست که گوشیتون به اینترنت وصل باشه بعدش هر کی شماره داخلی شما رو بگیره گوشی موبایلتون زنگ میخوره . تمام تماس های شما از بستر اینترنت انتقال داده میشه و هر چقدر دوست دارید میتونید با همکار یا دوستان خود صحبت کنید . توی پارک یا توی خیابان درحال قدم زدن ، در حال مسافرت و …

ماژول پیجینگ :
صدا کردن یک نفر یا شخص خاصی توسط یکی از منشی ها و پخش آن در تمام بلند گو های تلفن ها

قابلیت اتصال به انواع سوییچ ها و نرم افزاری ها متداول :
مایتل ، الکاتل ، اریکسون ، پاناسونیک سانترال ، روتر ، تنور ، لینک ، شیرپوینت ، اتوماسیون اداری ، سیستم های مالی و حسابداری ، تجهیزات بیسیم و رادیویی ، اوراکل ، Mssql ، Mysql , CRM

مانیتورینگ تماس ها :
ماینتور کردن تماس های مختلف و ارائه گزارش که چه داخلی های به چه شماره هایی تماس گرفته اند و یا اینکه چه شماره های با چه داخلی هایی تماس گرفته اند و ارائه ریز مکالمات به صورت کامل .

ماژول تشخیص صدای خودکار :
– تشخیص اعداد و فرامین صوتی از پشت خط تلفن
– دقت تشخیص بسیار بالا
– اپراتور خودکار جهت متصل نمودن تلفن ها با گفتن نام فرد یا شماره داخلی

مدیریت تماس های از دست رفته :
قابلیت ارسال تماس های از دست رفته به پست الکترونیکی شما و یا خبر رسانی از طریق پیامک

به سرور پیامک بزنید که سرور با شما تماس بگیره :
شما میتونید به سرور استریسک پیامک بزنید و بعدش سرور به صورت اتوماتیک با شما تماس میگیره و شما رو به ivr وصل میکنه و بعدش میتونید هر داخلی دوست داشتید بگیرید و با بخش های مختلف تماس حاصل فرمایید. و حتی میتونید از طریق خط شهری که به سرور وصل هست تماس ها تون رو بگیرید .

محدود کردن تماس های ورودی و خروجی :
شما میتونید برای تماس هاتون محدودیت بزارید . مثلا هر داخلی تا 5 دقیقه بتونه مکالمه داخل شهری داشته باشه یا تماس بین اللمللی نتونه داشته باشه یا فقط چند تا داخلی خاص بتونن تماس های بین اللملل داشته باشند . و حتی در صورتی که در خارج از زمان اداری بودید میتونید تعریف کنید که تماس گرفته شده با سیستم رو به سمت موبایل شما و یا شماره منزل خود هدایت کنید که هیچ تماسی رو از دست ندهید.

سیستم اعلام هشدار استریسک :
قابلیت اتصال به انواع نرم افزار های مانیتورینگ شبکه جهت ارسال اخطار که میتونه از طریق پیامک و یا تماس صوتی به مدیران شرکت ها یا سازمانها و ارگانهای دولتی در صورت بروز مشکل یا خطر که برای تجهیزات به وجود آمده اخطار بده.

شماره گیر سریع و خودکار :
شما میتونید تعریف کنید که اگه من مثلا شماره ۷ رو گرفتم به صورت خودکار سرور استریسک شماره موبایل 0920123456789 رو برام شماره گیری کنه .

مرکز اورژانس سیار :
راه اندازی مرکز تماس اورژانس سیار با استفاده از GSM Modem

اطلاع رسان برای فروشگاه های اینترنتی :
قابل استفاده در فروشگاه های اینترنتی در صورتی که کسی محصول رو خرید از طریق سایت سرور استریسک از طریق پیامک یا تماس تلفنی صاحب فروشکاه اینترنتی رو از این موضوع باخبر کنه .

بیدار باش یا ساعت هوشمند :
سیستم تلفنی استریسک خود رو به ساعت هوشمند بیدار باش تبدیل کنید . شما میتونید هر روز صبح با استفاده از استریسک سر ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شید. حتی میتونید تعریف کنید که روزهای شنبه تا پنچ شنبه ساعت ۶ صبح و جمعه ها ساعت ۹ صبح از طریق تماس تلفنی بیدار کنه .

سیستم اخبار و اطلاع رسانی استریسک :
شما میتونید توی استریسک بگین که هر روز ساعت ۷ صبح اطلاعات بازار بورس – ترافیک – پروازهای داخلی و خارجی و حتی آب و هوا رو براتون پخش کنه یا از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی کنه .

موزیک انتظار :
پخش موزیک انتظار بر حسب ماه های مختلف سال
فروش بلیت تلفنی :
قابل استفاده در پایانه های مسافربری جهت فروش و رزرو بلیط از طریق تلفن به مسافران

استریسک در بانک ها :
میتونید یه پیغام صوتی رو برای تعداد زیادی از مشتریان جهت اطلاع رسانی ارسال کنید که میتونه اون فایل صوتی شامل تسحیلات یا بدهی های معوقه مشتریان بانک ها باشه .

استریسک در بیمارستان و مراکز درمانی :
پزشک مربوطه اول هر هفته اطلاعات خودش رو توی سیستم ثبت میکنه و بیمار وقتی با سیستم تماس میگیره و دکتر مربوطه رو میگیره یه فایل صوتی برای بیمار پخش میشه که دکتر مربوطه روزهای فلان و ساعت فلان تشریف دارند. و یا استفاده از سرور استریسک جهت نوبت دهی تلفنی به بیماران عزیز و صرفه جویی در وقت بیماران.

فکس سرور قدرتمند : (Fax Server)
قابلیت های برجسته این سیستم عبارتند از :
ارسال فکس به گروه یا کمپینی از شماره ها به صورت اتوماتیک
دریافت و ذخیره فکس به صورت فایل عکس با کیفیت عالی به همراه تاریخ و ساعت ارسال ، دریافت ، موضوع ، فرستنده ، گیرنده
ارسال و دریافت اصل فایل به صورت رنگی
نگهداری کلیه فکس های ارسالی و دریافتی
آلارم گرافیکی جهت اعلام فکس های دریافتی جدید
قابلیت برنامه ریزی جهت ارسال فکس های دریافتی به ایمیل
آرشیو نمودن خودکار نمابرها به صورت سالانه
گزارش جامع از فکس های ارسالی موفق و ناموفق
جستجو بر روی تاریخ ، موضوع ، گیرنده ، فرستنده و محتوای کلیه فکس های دریافتی و ارسالی
چاپ خودکار نام مرکز به همراه تاریخ و ساعت ارسال نمابر و شماره صفحه بر روی کلیه صفحات ارسالی
قابلیت برنامه ریزی و تنظیم سیستم برای تعداد تلاش برای ارسالهای تکی و گروهی
تنظیم پخش آلارم صوتی هنگام دریافت و ارسال موفق نمابر
تنظیم نام و شناسنامه نمابر
آلارم گرافیکی جهت اعلام فکس های دریافتی جدید دیده نشده
تنظیم اجرای خودکار برنامه و زمانبندی کاری
بی نیاز از خرید و پرداخت هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه فکس
عدم نیاز به خرید و استفاده از اسکنر
عدم نیاز به چاپ نمابر ها
کاهش مصرف برق با توجه به مصرف بالای دستگاههای فکس
ارائه بالاترین کیفیت در ارسال و دریافت و نمایش فکس
افزایش قابل ملاحضه سرعت ارسال و دریافت نمابر
تعریف جامع سطوح دسترسی
پنل پیشرفته مدیریتی تحت وب
قابلیت اتصال به سایر سامانه های سازمانی از جمله اتوماسیون اداری
قابلیت اتصال به سایر نرم افزار ها و بانکهای اطلاعاتی
قابلیت ارسال تا 100 فکس همزمان بسته به قدرت خطوط
قابلیت اتصال به کلیه خطوط شهری PSTN , E1
قابلیت کنترل از راه دور سیستم تحت اینترنت
تعریف کاربرهای مختلف جهت لاگین به نرم افزار و گذاشتن محدودیت جهت ارسال و دریافت فکس

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.