بررسی به روز رسانی ویندوز 10 در 30 آوریل 2018

مایکروسافت امروز بصورت رسمی اعلام کرد که زمان انتشار آپدیت بعدی ویندوز 10 که قبلا از آن با عنوان آپدیت بهار یاد شده بود 30 آپریل 2018 است. این آپدیت ویندوز 10 امروز دوشنبه، 30 آپریل منتشر خواهد شد بار ها توسط مهندسین این شرکت مورد آزمایش قرار گرفته است و تقریبا تمامی نواقص آن برطرف شده اند. این آپدیت بزرگترین و آخرین آپدیت ویندوز 10 در نیمه ی نخست سال 2018 خواهد بود و برای تمامی کاربران ویندوز 10 بصورت رایگان عرضه خواهد شد. این آپدیت برای سیستم های رومیزی، لپ تاپ ها و تبلت ها در دسترس قرار خواهد گرفت اما این بدان معنا نیست که شما در روز 30 آپریل به این آپدیت دسترسی خواهید داشت؛ ارائه آپدیت برای کاربران همواره با برنامه ی خاصی انجام می شود و ممکن است آپدیت 30 آپریل کمی دیرتر برای شما در دسترس قرار بگیرد.

کدام دستگاه ها در همان ابتدا آپدیت 30 آپریل را دریافت خواهند کرد؟

ارائه ی آپدیت جدید ویندوز همانند قبل به آرامی و با برنامه ریزی انجام خواهد شد و مایکروسافت از 30 آپریل این آپدیت را برای نصب بصورت دستی در دسترس قرار خواهد داد و سپس از 8 ماه می این آپدیت را از طریق Windows Update برای لپ تاپ ها، سیستم های رومیزی و تبلت هایی که قابلیت استفاده از این آپدیت را دارند آغاز خواهد کرد. دستگاه هایی که این آپدیت را دریافت خواهند کرد احتمالا Surface ها و برند هایی چون ایسوس، لنوو، دل، ایسر، اچ پی و … خواهند بود که ویندوز 10 از قبل بر روی آن ها نصب شده است.

مایکروسافت در ابتدای انتشار آپدیت به جمع آوری اطلاعات، بازخورد کاربران، عملکرد این نسخه از ویندوز بر روی دستگاه ها و نظر سازندگان دستگاه ها خواهد پرداخت و پس از گذر از این مراحل در مرحله ی بعدی آپدیتش را بصورت گسترده تری منتشر خواهد کرد.

 علاوه بر سازگاری دستگاه شما با این نسخه از ویندوز 10، ممکن است شما به دلیل عواملی مانند استفاده غیرقانونی از ویندوز، وجود قطعات خاص سخت افزاری و وجود نرم افزار های ناسازگار از دسترسی به این آپدیت ناکام بمانید. علاوه بر نکات بالا، مایکروسافت یک ویژگی به این آپدیت افزوده است و آن این است که شما تا زمانیکه مشکل موجود بر روی سیستم هایی تان را حل نکنید، این آپدیت بصورت دستی هم برای شما خارج از دسترس خواهد بود.

آیا هرکسی می تواند بصورت دستی و بدون منتظر ماندن از این آپدیت استفاده کند؟

همواره توصیه می شود که صبر کنید تا آپدیت برای شما بصورت خودکار در دسترس قرار گیرد اما اگر شما نمی توانید زیاد صبر کنید یا ارائه ی آپدیت برای شما چند هفته طول کشیده است، شما می توانید از راه های مختلف سیستمتان را ارتقاء بخشید.

دستیار بروزرسانی

اگر دستگاه شما دارای حداقل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز باشد شما ی توانید از دستیار بروزرسانی ویندوز برای نصب نسخه ی 1803 استفاده کنید.

دستیار بروزرسانی مایکروسافت تنها یک نصب کننده است و همیشه شما را مجبور به آپدیت بودن می کند حتی اگر بخش Windows Update شما به درستی کار نکند. به هر حال، هر فردی می تواند از دستیار بروزرسانی ویندوز استفاده کند؛ حتی اگر مکانیسم بروزرسانی ویندوز 10 اش بدرستی کار کند.

Media Creation Tool

شما می توانید از Media Creation Tool برای بروزرسانی دستگاهتان استفاده کنید و پیش از پیشنهاد دادن Windows Update  به استفاده از نسخه ی جدید ویندوز از آن استفاده کنید. Media Creation Tool امکان استفاده از آپدیت 30 آپریل را با حفظ فایل ها، تنظیمات و برنامه ها فراهم می آورد. همچنین شما می توانید از این برنامه برای تعمیر و نصب کامل و درست ویندوز 10 استفاده کنید؛ اما پیش از استفاده از این نرم افزار از فایل ها و تنظیمات خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

همه ی دستگاه ها سازگار نیستند

درست است که آپدیت جدید ویندوز 10 آماده است اما این نسخه از ویندوز برای تمامی دستگاه ها مناسب نیست و این یکی از دلایلی است که مایکروسافت از ارائه ی یکباره و گسترده این آپدیت خودداری می کند. از 30 آپریل 2018 روزانه صد ها هزار دستگاه آپدیت خواهند شد، اما ما به شما توصیه می کنیم که اگر دستگاهتان برای استفاده از این آپدیت مناسب نیست ازآن استفاده نکنید.

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.