Microsoft System Center 2016 Service Manager Cookbook – آموزش سیستم سنتر

راهکار SCSM امکان استانداردسازی سرویس های سازمانی و اتوماسیون عملکرد های پشتیبانی همانند سیستم تیکتینگ را برای سازمان ها فراهم می آورد. SCCM بر اساس استاندارد Information Technology Infrastructure Library – ITIL و Microsoft Operations Framework – MOF ساخته شده است. ITIL یا “کتابخانه زیربنایی فناوری اطلاعات” مجموعه ای از عملکرد ها برای مدیریت سرویس های IT/ITSM است.  شرکت مایکروسافت به منظور ارائه و پشتیبانی مطلوب از خدمات و محصولات خود به مشتریان، یک چارچوب عملیاتی مبتنی بر ITIL توسعه داده است. چارچوب عملیاتی مایکروسافت (MOF) شامل مجموعه‌ ای از بهترین شیوه‌ ها، فرایند ها و رهنمود های کاربردی به منظور کسب اطمینان از راه‌ حل ‌ها و خدمات IT است. این چارچوب با ارایه راهنما هایی به صورت سوال و جواب، به کاربران اجازه می ‌دهد تا علاوه بر تعیین نیازهای سازمان، فعالیت ‌هایی که واحد IT برای افزایش بهره‌ وری و اثربخشی نیاز دارد، مشخص نمایند. راهنما ‌های موجود در MOF تمام فعالیت ‌ها و فرآیندهای درگیر در یک سرویس IT، شامل طرح اولیه، توسعه، به‌ کارگیری، نگهداری و در نهایت از رده خارج شدن سرویس، را در بر می‌گیرد.

لینک دانلود Microsoft System Center 2016 Service Manager Cookbook

حجم: 32 مگابایت

دانلود Microsoft System Center 2016 Service Manager Cookbook
رمز فایل: technet24.ir

Microsoft System Center 2016 Service Manager Cookbook – Second Edition

English | 6 Apr. 2017 | ISBN: 1786464896 | 672 Pages | PDF (conv) | by Steve Buchanan

Key Features

Unleash the capabilities of Microsoft System Center 2016 Service Manager
Master the skills of configuring, deploying, managing operations guide and troubleshooting your Service Manager 2016
Contains practical recipes that leverage the key and newly added features and functionalities of Microsoft System Center 2016 Service Manager

Book Description

System Center Service Manager (SCSM) is an integrated platform that offers a simplified data center management experience by implementing best practices such as Incident Management, Service Request, and Change control to achieve efficient service delivery across your organization.

This book provides you with real-world, immediately usable recipes that will show you how to configure and administer SCSM 2016. You ll also find out how to solve particular problems and scenarios to take this tool further. You ll work through recipes on the practical implementation of ITSM frameworks and processes, Microsoft System Center 2016 Service Manager administration, how to configure Service Level Agreements (SLAs). We also cover the newly added features to the Service Manager HTML 5 Self-Service Portal, Incident and Problem Management, the design of change and release management as well as implementing and editing security roles.

Toward the end of the book, we ll look at across advanced topics, such as presenting the wealth of information stored within the Service Manager Data Warehouse, standardizing SCSM deployments, and implementing automation.

What you will learn

See a practical implementation of the ITSM framework and processes based on ITIL
Know how to personalize Service Manager 2016 administration
Configure Service Level Agreements
Deploy and configure the new Service Manager HTML 5 Self-Service Portal
See how to build the Configuration Management Database
Make Incident, Problem, and Change Management Design
Build Service Catalog design and configuration
Get to know Advanced Personalization of Service Manager
Automate Service Manager 2016
Know how to work with the Service Manager Data Warehouse
Implement Security Roles

80%
Awesome
  • Criteria 80%
4 دیدگاه
  1. علی says

    دوست عزیز پسورد رو قبول نمیکنه

    1. Technet says

      پسورد:technet24.ir

  2. مهدی says

    این فایل دومه که من دانلود میکنم و پسوردش اشتباه…

    1. technet24 says

      بررسی شد، مشکلی وجود ندارد
      پسورد فایل technet24.ir

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.