آموزش نصب کالی لینوکس بر روی هارد دیسک

نحوه نصب کالی لینوکس روی یک سیستم بسیار ساده است. شما باید در ابتدا از سخت افزار و منابع مناسب روی سیستم کامپیوتری خود برخوردار باشید تا بتوانید این سیستم نفوذ و هک لینوکس را روی کامپیوتر نصب کنید. Kali از پلتفرم i386 اینتل، amd64 و ARM پشتیبانی می کند. سخت افزار موردنیاز جهت نصب Kali Linux به صورت فهرست نوشته شده تا کاربران بتوانند از سخت افزار و منابع مورد نیاز اطلاع پیدا کرده و سیستمی متناسب با آن را راه اندازی کنند، در غیر این صورت قادر به اجرا برنامه نخواهند بود.

همچنین در سیستم باید حافظه رم بیش از 4 گیگابایتی وجود داشته باشد و کمتر از این مقدار امکان نصب کالی لینوکس وجود ندارد. در ابتدا شما باید کالی لینوکس را دانلود کرده و فایل ISO را بر روی DVD رایت نمایید. یا از طریق USB stick برنامه Kali Linux Live را روی سیستم نصب کنید. اگر شما دارای دی وی دی درایو یا پورت USB روی سیستم خود نیستید، باید پیش از نصب Kali Linux درباره وجود چنین مواردی اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت با مشکلی مواجه خواهید شد.

پیش نیازهای نصب کالی لینوکس

  • فضای موردنیاز 20 گیگابایتی در هارد
  • پلتفرم i386 و amd64 در کنار حافظه رم 2 یا 1 گیگابایتی
  • پشتیبانی از CD-DVD Drive /USB boot

آماده سازی سیستم جهت نصب

  • در ابتدا Kali Linux را (دانلود کالی لینوکس) کنید.
  • رایت Kali Linux ISO در دی وی دی یا USB
  • اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما قابلیت بوت شدن روی CD / USB در BIOS را دارد

آموزش نصب Kali Linux

1- برای شروع نصب، ابتدا باید نحوه بوت موردنظر را برای محیط نصب کالی لینوکس را مشخص کنید. شما باید با صفحه Kali Boot رو به رو شوید. برای این مثال ما یک GUI (نمایش مراحل نصب به صورت گرافیکی) را جهت نصب انتخاب کردیم.

2-در این مرحله می توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب می کنید و سپس کشور خود را باید انتخاب نمایید. شما همچنین باید صفحه کلید خود را با کیبورد مناسب پیکربندی کنید.

3-باید موقعیت جغرافی دقیق خود را انتخاب کنید.


4- در این قسمت اینترفیس شبکه شما مورد بررسی قرار گرفته و سپس از شما خواسته می شود یک نام برای کالی خود مشخص کنید. در تصویر زیر به طور مثال hostname را kali انتخاب کردیم.


5-شما ممکن است به صورت اختیاری یک نام دامنه پیش فرض برای این سیستم انتخاب کنید.


6-سپس یک نام کامل برای کاربر روت نشده انتخاب می کنید.


7-یک user ID به صورت پیش فرض تعیین می شود و سپس براساس نام کامل شما ایجاد می شود. شما می توانید این نام را در صورت تمایل تغییر دهید.


8-در این مرحله باید منطقه زمانی انتخاب شود.


9- در ادامه باید دیسک های خود را بررسی کند و از میان چهار گزینه یکی انتخاب کنید. در این مثال ما از کل دیسک استفاده می کنیم و نه LVM (مدیر حجم منطقی) را تنظیم نمی کنیم. کاربران با تجربه می توانند از روش پارتیشن بندی برای گزینه های پیکربندی بیشتر استفاده کنند.

10-دیسک را برای پارتیشن بندی انتخاب می کنید.

11-بسته به نیاز شما ، می توانید تمامی فایل های خود را در یک پارتیشن بندی یکسان و به طور پیش فرض قرار دهید یا آن که برای پارتیشن های مختلف، چند دایرکتوری سطح بالا تعیین کنید. البته اگر مطمئن نیستید که می خواهید همه فایل ها در یک پارتیشن قرار گیرند، از این روش استفاده کنید.

12- در این مرحله آخرین فرصت جهت بررسی پیکربندی دیسک پیش از اعمال تغییرات را خواهید داشت. پس از کلیک روی گزینه Continue، جهت ادامه فرایند نصب کالی کلیک کنید.

13- در ادامه شما باید پیکربندی network mirror را انجام دهید. Kali از منبع مرکزی برای توزیع برنامه ها استفاده می کند و از این رو باید هر گونه اطلاعات موردنیاز پروکسی در این خصوص جهت ارتباط وارد کنید.

توجه داشته باشید! اگر شما در این صفحه «NO» را انتخاب کنید، نمیتوانید بسته ها را از مخازن کالی نصب کنید.

14-مرحله بعدی نصب GRUB است.


15-در نهایت روی Continue کلیک می کنید تا وارد فراید نصب Kali شوید.

در حال حاضر شما موفق به نصب Kali Linux به طور کامل روی کامپیوتر خود شده اید. البته در درجه نخست باید سیستم موردنیاز را تهیه نمایید تا کامپیوتر شما توانایی اجرا Kali Linux را داشته باشد.

100%
Awesome
  • Design
آموزش کار با کالی لینوکسآموزش نصب کالی لینوکسکالی لینوکسکالی لینوکس چیستکالی لینوکس هارد
Comments (0)
Add Comment