نصب و پیکربندی Horizon View – بخش هفتم : نصب و تنظیمات View Security Server

کامپوننت بعدی که درصدد نصب آن هستیم چیزی نیست جز Security Serve، با نصب آن می توانید دسترسی های لازم را به کاربران داده تا آنها قابلیت اتصال از بیرون به دسکتاپ های خود را داشته باشند. Security Server نمونه دیگری از Connection Server است که ما بر روی ماشین مجازی با نام HZN7-SS1 نصب می کنیم. تکرار میکنم که که این سرور باید یک IP استاتیک داشته باشد و نباید به دامین Join شود.

فراموش نکنید که Security Server یک ارتباط یک به یک 1=1 با Connection Server دارد. اگر در صدد هستید که تعداد Security Server ها را افزایش بدهید باید به همان تعداد View Connection ها را افزایش دهید.

همچنین توصیه میشود که یک View Connection Server خارجی در نظر گرفته شود تا با Security Server شما pair شده و این سرور کاملا مجزا از Connection Server داخلی شما باشد. با انجام این سناریو این امکان بوجود می آید که با استفاده از قابلیت tagging یوزرها از بیرون به دسکتاپ های خود دسترسی داشته باشند.

آماده سازی View Administrator برای Security Server :

قبل از شروع نصب، نیاز به آماده سازی Connection Server برای pair با Security Server می باشد. این رخداد با استفاده از ساخت یک pair password صورت می گیرد. این کلمه عبور جهت اتصال دو سرور با ایجاد امنیت کامل مورد استفاده قرار می گیرد. این فرآیند دقیقا همان چیزی است که شما در گوشی های تلفن خود در مکانیزم اتصال از طریق بلوتوث بین دستگاه با یک ضبط صوت ماشین و یا هندزفیری میبینید!

  1. از منو Inventory، قسمت View Configuration را باز نمایید و بر روی Servers کلیک کنید. حال بر روی تب Connection Servers کلیک نمایید. حال جزئیات مربوط به Connection Server نمایش داده می شود.
  2. Connection Server ی که قرار است با Security Server در حالت pair قرار بگیرد را انتخاب نمایید. در مثال مطرح شده نام Connection Server ما hzn7-cs2 می باشد(1).
  3. بر روی دکمه More Commands کلیک کنید(2) و سپس گزینه Specify Security Server Pairing Password (3) را انتخاب نمایید. حال صفحه Specify Security Server Pairing Password را مشاهده می کنید.
  4. در فیلد Pairing Password، کلمه عبوری که می خواهید استفاده نمایید را وارد کنید. این پسورد نباید فراموش شود! زیرا در پروسه نصب Security Server مجددا باید آنرا وارد کنید. پسورد را مجددا در فیلد Confirm password بزنید. در فیلد Password timeout زمانی را برای معتبر بودن پسورد در نظر بگیرید.
  5. با زدن دکمه OK تنظیمات مربوط به pair شدن پسورد تمام می شود.

حالا می توانید مراحل نصب Security Server را شروع کنید.

مراحل نصب Security Server :

یک کنسول از ماشین مجازی HZN7-SS1 بگیرید و مسیر برنامه نصبی Horizon View را انتخاب کنید.

  1. فایل VMware-viewconnectionserver-x86_64-7.0.0-3633490 را اجرا کنید.
  2. اگر با پیغام Security Warning message موجه شدید دکمه Run را بزنید.
  3. صفحه Welcome to the Installation Wizard for VMware Horizon 7 Connection Server ظاهر می شود.
  4. بر روی دکمه Next> کلیک کنید تا پروسه installation آغاز شود. صفحه license Agreement ظاهر می شود.
  5. دکمه رادیویی را بر روی گزینه I accept the terms in the license agreement قرار داده و سپس برروی دکمه Next> کلیک نمایید. بخش مربوط به محل قرارگیری فایل ها نمایان می شود.
  6. به تنظیمات پیش فرض دست نزده و Next> کنید. صفحه Installation Options را مشاهده میکنید.
  7. از لیست رول های مشخص شده گزینه Horizon 7 Security Server را انتخاب نمایید(1).
  8. آخرین گزینه این صفحه انتخاب IP آدرس می باشد که ما طبق صحبت های قبلی گزینه IPv4 را انتخاب می نماییم(2).
  9. بر روی دکمه Next> جهت ادامه کار کلیک نمایید.
  10. صفحه Paired Horizon 7 Connection Server برای شما ظاهر می شود.
  11. در فیلد Server، اطلاعات مربوط به Connection Server را که قرار است با Security Server در حالت pair قرار بگیرد وارد نمایید. در این مثال نام Connection Server ما hzn7-cs2.pvolab.com می باشد.
  12. برای ادامه روند نصب بر روی دکمه Next> کلیک کنید.
  13. صفحه Paired Horizon 7 Connection Server Password مشخص می شود. در فیلد پسورد، پسوردی را که قسمت قبلی در View Administrator مشخص کردید را وارد نمایید.
  14. دکمه Next> را جهت ادامه فرآیند نصب بزنید. وارد صفحه Horizon 7 Security Server Configuration می شوید. اینجا قسمتی است که ما می توانیم تنظیمات مخصوصی برای Security Server در نظر بگیریم.
  15. در فیلد External URL (3)، آدرسی که کاربران از طریق آن به کلاینت هایشان تحت اینترنت متصل خواهند شد را وارد نمایید.
  16. در فیلد PCoIP External URL (4)، برای اتصال PCoIP خارجی IP آدرسی وارد نمایید. این قسمت باید شامل یک IP آدرس بجای یک URL باشد.
  17. در فیلد Blast External URL (5)، برای پروتکل Blast یک آدرس وارد نمایید. این پروتکل از HTML5 جهت دسترسی دسکتاپ ها استفاده می نماید.
  18. دکمه Next> را بزنید تا صفحه Firewall Configuration برای شما نمایش داده شود.
  19. دکمه رادیویی را در حالت Configure Windows Firewall automatically قرار بدهید و سپس بر روی دکمه Next> جهت ادامه کار کلیک نمایید. بخش Ready to Install the Program برای شما نمایش داده می شود.
  20. بر روی دکمه Install کلیک نمایید تا پروسه install شروع شود.
  21. وقتی Security Server نصب می شود صفحه Installer Completed نمایش داده می شود. دکمه Finish را بزنید تا صفحه مربوطه بسته شود.
  22. روی Replica Server چک کنید تا فرآیند نصب به درستی انجام شده باشد و همه سرویس ها Up باشد.
  23. از منو Inventory، قسمت View Configuration بر روی Servers کلیک نمایید(6). بر روی تب Security Servers کلیک کنید (7). Security Server ی با نام HZN7-SS2 از لیست مشاهده میکنید (8).

Security Server به درستی و با موفقیت تنظیم شده است. همان طور که قبلا اشاره کردیم، توصیه این است که نصب Security Server در اتصال با یک View Connection مجزا خارجی صورت گیرد. بنابراین شما این امکان را دارید تا دسترسی به دسکتاپ ها را از اتصالات خارجی بوسیله قابلیت tagging محدود نمایید.

اولین قدم در ایجاد کردن tagging برای Connection Server خارجی

  1. از منوی Inventory، قسمت View Configuration را انتخاب کنید و سپس بر روی Servers کلیک نمایید(9). بر روی تب Connection Servers کلیک کنید(10) و سپس Connection Server را که با Security Server بیرونی Pair شده است را انتخاب نمایید. در مثال ما این سرور با نام HZN7-CS2 شناخته می شود.(11)
  2. کلیک راست کرده و سپس از منوی متنی ظاهر شده بر روی Edit… کلیک نمایید.(12)
  3. صفحه Edit Connection Server Settings برای شما نمایش داده می شود.
  4. در فیلد Tag(13)، یک نام برای این تگ در نظر بگیرید. در این مثال ما نام تگ را external در نظر گرفته ایم. این بدین معنی است که فقط یک desktop pool با این تگ می تواند با Connection server در ارتباط باشد.

نصب و راه اندازی View Enrollment Server

آخرین کامپوننتی که ما به سراغ نصب و راه اندازی آن می رویم Enrollment Server می باشد. همانند اولین Connection Server، Security Server و Replica Server، Enrollment Server یک نمونه دیگر از Connection Server است که آن را بر روی سروری با نام HZN7-ENROL نصب میکنیم. این سرور باید join به دامین شود و یک عدد IP استاتیک به آن تخصیص دهیم.

  1. یک کنسول از سرور HZN7-ENROL بگیرید و به فولدر نصب برنامه بروید.
  2. فایل VMware-viewconnectionserver-x86_64-7.0.0-3633490 را اجرا نمایید.
  3. اگر با پیغام Security Warning message ویندوز مواجه شدید بر روی دکمه Run کلیک کنید.
  4. صفحه Welcome to the Installation Wizard for VMware Horizon 7 Connection Server را مشاهده میکنید.
  5. برای آغاز پروسه نصب بر روی دکمه Next> کلیک نمایید. صفحه License Agreement را نمایش داده می شود.
  6. بر روی دکمه رادیویی I accept the terms in the license agreement کلیک نمایید و سپس بر روی دکمه Next> بزنید. صفحه Destination Folder را مشاهده خواهید کرد.
  7. فولدری که به صورت پیش فرض برای نصب برنامه درنظر گرفته شده است را تغییر نداده و بر روی دکمه Next> کلیک نمایید. صفحه Installation Options نمایش داده می شود.
  8. از لیست رول های موجود در Horizon 7 Connection Server، گزینه Horizon 7 Enrollment Server را انتخاب نمایید(1).
  9. برای ادامه کار بر روی دکمه Next> کلیک نمایید.
  10. صفحه Firewall Configuration را مشاهده می کنید.
  11. بر روی دکمه Next> کلیک نمایید.
  12. صفحه Ready to Install the Program برای شما به نمایش در می آید.
  13. بر روی دکمه Install جهت شروع مراحل نصب کلیک نمایید. وقتی پروسه نصب تکمیل شود صفحه Installer Completed نمایش داده می شود. دکمه Finish را بزنید.
  14. برای سرور Enrollment کنسول و اینترفیسی وجود ندارد. به قسمت سرویس های ویندوز مراجعه کنید و ببینید آیا سرویس مربوط به VMware Horizon Enrollment Server در حالت running می باشد.(2) اگر سرویس ها بدون مشکلی اجرا شده اند یعنی همین چیز درست انجام شده است.

 

آموزش نصب و پیکربندی Horizon View – بخش اول – پیش نیازها
آموزش نصب و پیکربندی Horizon View – بخش دوم – نصب View Composer
آموزش نصب و پیکربندی Horizon View – بخش سوم – نصب View Composer
آموزش نصب و پیکربندی Horizon View – بخش چهارم – نصب View Connection سرور
آموزش نصب و پیکربندی Horizon View – بخش پنجم – پیکربندی اولیه View Connection Server
نصب و پیکربندی Horizon View – بخش ششم : تنظیم و پیکربندی دیتابیس View Events

Horizon Viewآموزش Horizon Viewآموزش VMware Horizon Viewآموزش نصب Horizon Viewآموزش نصب و پیکربندی Horizon Viewپیاده سازی VMware Horizon Viewطراحی و پیاده سازی Horizon Viewنصب و پیکربندی Horizon View
Comments (0)
Add Comment