Windows Admin Center یا مرکز مدیریت ویندوز چیست؟

آیا تا به امروز بررسی کرده اید که چه ابزارهایی برای مدیریت ویندوز نیاز دارید، گاهی اوقات ممکن است شما  از MMC، Server Manager و یا از طریق کنترل پنل برای مدیریت ویندوز خود استفاده کنید. مایکروسافت برای کمک IT Admin ها از یک پنل UI برای مدیریت آسان تر وظایف سرور، محصول Windows Admin Center خود را منتشر کرده است.

ابزار Windows Admin Center یک سیستم مبتنی بر وب است که با Chrome یا Edge کار میکند (متاسفانه به غیر از IE ).

همانطور که می توانید در سمت چپ بالای تصویر ببینید، طیف وسیعی از وظایفی است که می توانید با استفاده از این ابزار انجام دهید. اما یکی از محبوب ترین ها، گزینه ی Remote Desktop است که به شما اجازه می دهد یک اتصال دسکتاپ از راه دور به سرور را بدون هیچ ابزار دیگری و فقط با یک مرورگر وب، امکان پذیر سازد.

معماری این سرویس به گونه است که به شما این اجازه را می دهد که این ابزار بر روی یک سیستم عامل ویندوز نصب شود و دسترسی به  آن از طریق صفحه وب امکان پذیر باشد. میتوان این سرویس را روی یک هاست نصب کرد و از طریق وب به آن دسترسی داشت و این هاست را به عنوان یک پروکسی برای کار مدیریت از راه دور بر روی چندین کامپیوتر، استفاده نمود.

یکی از مزیت های این سرویس این است که شما دیگر لازم نیست که Windows Admin Center را بر روی تمام رایانه های خود نصب کنید تا بتوانید آنها را مدیریت کنید. در صورتی که شما این سرویس بر روی ویندوز 10 یا ویندوز سرور 2016 اجرا نکنید نیاز به دانلود و نصب Windows Management Framework v5.1 بر روی سیستم خود دارید. یکی دیگر از ویژگی های این محصول ادغام آن با ویندوز Azure می باشد، بنابراین شما می توانید وب سایت Admin Center آنلاین خود را از طریق احراز هویت Azure  و ویژگی های اضافی مانند 2FA و دسترسی مشروط در دسترس قرار دهید. هنگامی که این کار انجام می شود، می توانید یک صفحه وب داشته باشید که در هر نقطه از جهان از تقریبا هر رایانه ای در جهان قابل دسترسی است و می توانید با استفاده از تأیید اعتبار 2FA، سرور خود را مدیریت کنید.

در عوض، اگر شما فقط می خواهید این محصول را در یک کامپیوتر ایزوله ویندوز 10 بررسی کنید، “حالت دسکتاپ”، این نسخه فقط به شما اجازه می دهد تا به صفحه وب مدیریت از طریق سیستم لوکال که در حال اجرای سرویس است دسترسی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و دانلود نسخه آزمایشی Windows Admin Center به این لینک مراجعه کنید.

50%
Awesome
  • Design
دیدگاه 1
  1. محمد says

    تعداد ریموت دستکتاپ های همزمان به یک سرور با این نرم افزار چند تاست؟

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.