غیر فعال کردن قفل خودکار در ویندوز سرور از طریق گروپ پالیسی

در ویندوز سرور جهت افزایش امنیت ویژگی به نام قفل خودکار وجود دارد که در بسیاری از موارد خصوصا در محیط  آزمایشگاهی و کار با چند سرور باعث کندی کار می شود. این ویژگی در محیط  آزمایشگاهی و در زمان جابه جایی بین سرور ها بسیار خسته کننده می باشد. در این جا ما در محیط آزمایشگاهی به نحوه غیره فعال کردن قفل خودکار بر روی ویندوز سرور بوسیله گروپ پالیسی خواهیم پرداخت.

معمولا در زمانی که شما با یک سرور در حال کار هستید این مشکل چندان محسوس نیست، اما در زمانی که با چندین سرور در حال کار هستید سوئیچ بین هر سرور، ملزم به ورود مجدد و کندی در روند کار شما می شود. در کمتر از 5 دقیقه به کمک کنسول GPO و اکتیو دایرکتوری این ویژگی را میتوانیم غیر فعال کنیم. برای شروع ابتدا عبارت gpmc.msc را در Command Prompt وارد کنید. بعد از باز شدن کنسول بر روی Group Policy Objects راست کلیک کرده و گزینه New انتخاب کنید.

سپس GPO مورد نظر (کشیدن و رها کردن) به OU که به نام No Lock test ساخته ایم که لیست سرورها در آن قرار دارد لینک میکنیم.

نکته: در صورتی که در محیط تست هستید میتوانید پالسی ها را مستقیما روی دامنه اصلی AD اعمال کنید. در غیره این صورت باید OU جداگانه مثل NO Lock test ایجاد کنید.

در ادامه بر روی پالسی Nolock کلیک راست کرده و گزینه Edit انتخاب می کنیم. در پنجره جدید مسیر زیر دنبال می کنیم:

Computer Configuration > Policies > Windows Settings > Security Settings > Local Policies > Security Options > Interactive Logon: Machine inactivity limit

گزینه مورد نظر باز کنید و مقایر زیر را تغییر دهید.

  • چک باکس Define this policy settings فعال کنید
  • مقدار Machine will be locked after به 0 ثانیه تغییر دهید.

به صورت پیش فرض گروپ پالسی کامیوتر و یوزر هر 90 دقیقه و  گروپ پالیسی دامین کنترلر هر 5 دقیقه به روز رسانی می شوند با آفست تصادفی از 0 تا 30 دقیقه, همچنین  به روزرسانی گروپ پالسی برای کامپیوتر زمانی اتفاق می افتد که سیستم شروع به کار می کند. در انتها برای اطمینان از اعمال پالیسی دستور شیرین Gpupdate /Force در Command Prompt وارد میکنیم.

60%
Awesome
  • Design
دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.