آموزش راه اندازی و استفاده از شبیه ساز پلت فرم UCS سیسکو – بخش اول

این مقاله یک مرور کلی از نحوه پیکربندی و استفاده اولیه از شبیه ساز پلت فرم UCS را شرح می دهد و همچنین چند راهنمایی و ترفند را مورد بررسی قرار می دهیم.  چرا میخواهید از شبیه ساز پلت فرم UCS استفاده کنید؟ سوال خوبی است . شما ممکن است یک مدیر شبکه باشید که به دنبال استفاده از  UCS Platform سیسکو در محیطی واقعی هستید و ممکن است شما در حال ارزیابی بستر UCS هستید و می‌خواهید با محیط UCS آشنا شوید و با تنظیمات بازی کنید، شبیه ساز پلت فرم UCS ، یک ابزار مناسب برای انجام این کار است. 🙂 UCS Platform Emulator همچنین توانایی پیکربندی سخت افزار مجازی را نیز فراهم می کند و از طریق UCS Manager مدیریت می شود که ابزار مدیریت سیسکو UCS است.

راه اندازی اولیه شبیه ساز پلت فرم UCS سیسکو

در ابتدا شما باید از طریق این لینک شبیه ساز سیسکو UCS را دانلود کنید. شما همچنین می توانید از سایر نسخه های شبیه ساز سیسکو UCS نیز استفاده کنید. شبیه ساز UCS به صورت یک فایل OVA می باشد و شما می توانید از VMware Player، VMware Fusion، VMware Workstation یا Hyper-V را استفاده کنید. OVA را به محیط خود اضافه کنید و ماشین مجازی را روشن کنید. در این مقاله فرض شده است که شما دانش لازم را در خصوص نحوه اجرا OVA را با نرم افزار های ذکر شده را دارید. به طور پیش فرض، VM از DHCP استفاده می کند، اما اگر شما می خواهید، می توانید در آدرس های IP را استاتیک قرار دهید.

در صورتی که می خواهید تنظیمات برروی DHCP باشد و برای مشاهده آدرس IP فعلی، حرف a وارد کنید.

در صورتی که می خواهید از یک آدرس استاتیک استفاده کنید،حرف n برای تغییر تنظیمات شبکه وارد کنید.

ورود به پلتفرم شبیه ساز UCS سیسکو

در مرورگر به آدرس آی پی VIP بروید و به رابط کاربری شبیه ساز UCS خواهید رسید. دو بخش اصلی رابط، موجودی تجهیزات و مدیر UCS وجود دارد. اول، ما با رابط کاربری شروع می کنیم.

مدیریت تجهیزات برای شبیه ساز پلت فرم سیسکو

بعد از راه اندازی شبیه ساز UCS برخی از تنظیمات به صورت پیش فرض وجود دارند که متناسب با نیاز و سناریو های شما قابل تغییر می باشد. در حال حاضر ما نیاز به همه موارد نداریم و برخی از موارد را حذف می کنیم. برای شروع، بر روی تجهیزات موجود در کادر موجود در سمت چپ کلیک کنید.

حذف کردن تجهیزات در شبیه ساز پلت فرم سیسکو

ابتدا با حذف یک Rack Server شروع می کنیم. بر روی دایره سبز در زیر Insert/Remove کلیک کنید. یک جعبه کوچک را که می گوید «حذف کنید» را با یک علامت سبز و یک قرمز X می بینید، ممکن است وسوسه شوید روی قرمز X کلیک کنید، اما از شما خواسته شده تا تأیید کنید که شما سخت افزار را از بین می برید، بنابراین روی علامت سبز کلیک کنید.

حذف کردن تجهیزات در شبیه ساز پلت فرم سیسکو

اکنون پیامی دریافت می کنید که حذف شما با موفقیت اجرا شده است.

توجه داشته باشید که اگر شما یک Blade Chassis را حذف کنید، تمام Blade Server ها را  را در آن حذف خواهد کرد.

اضافه کردن تجهیزات به شبیه ساز پلت فرم UCS سیسکو

حالا که از همه چیزهایی که نیازی ندارم را حذف کردیم، من قصد دارم برخی تجهیزات را اضافه کنم. برای اضافه کردن به سادگی روی دکمه + در کنار آنچه که می خواهید اضافه کنید را کلیک کنید و مدل را انتخاب کنید. من قصد دارم یک Chassis جدید اضافه کنم و اسم آن را Chassis1 می گذارم.

اضافه کردن تجهیزات به شبیه ساز پلت فرم UCS سیسکو

حالا باید Chassis خود را ویرایش کنید و می توانید روی Chassis در لینک تجهیزات کلیک کنید. چون ما دو مورد را که قبلا در موجودی بود را حذف کردیم فقط Chassis CH3 نمایش داده می شود.

حالا ما باید تمام اجزا را به شاسی اضافه کنیم. ما باید Blade، منبع تغذیه، fan ها و ماژول های IO را اضافه کنیم. برای اضافه کردن، روی آیتم ها در قسمت پایین کلیک کنید و آن را به قسمت Chassis1 بکشید. به اسلاتی که شما در حال قرار دادن سخت افزارتان به آن هستید وارد شوید (یا اگر شما می خواهید اسلات 4 PSU را با همان دستگاه پر کنید)، و این مراحل را برای همه اجزاء تکرار کنید. شما باید از منبع تغذیه و fan های مناسب در سیستم استفاده کنید.

هنگامی که نوبت Blade ها می رسد ، من دوست دارم تنظیمات مربوط به بخش قالب را انتخاب کنم، زیرا تعدادی از تنظیمات را برای سرور های مختلف دارد. پس از اینکه ما همه چیز در Chassis در اختیار داشتیم، باید آن را با کلیک کردن روی دکمه اتصال Next در قسمت مدیریت لینک Chassis، متصل کنید. سپس جعبه ای با دکمه های سبز و قرمز X نمایش داده می شود. برای اتصال chassis، روی علامت سبز کلیک کنید. پس از اینکه ما همه چیز را متصل کردیم، اگر نیاز به چندین مورد داشته باشیم. ،میتوانیم این chassis را کپی کنیم!

حالا، پس از اینکه هر Chassis اضافی را کلون کردید، Chassis را به صورت یک در یک در کادر در نظر بگیرید و در لینک Manage Chassis Panel کلیک کنید.

اکنون که تمام Chassis های ما متصل هستند، وقت آن است که آنها را به مدیر UCS اضافه کنید. روی دایره قرمز زیر Insert / Remove کلیک کنید و سپس جعبه سبز را برای قرار دادن شاسی بر روی سبد کلیک کنید. این را برای همه Chassis تکرار کنید.

در ادامه شما می توانید وضعیت کلی شاسی های خود را بررسی و با راه اندازی UCS Manager آنها را مدیریت کنید.

90%
Awesome
  • Design
2 دیدگاه
  1. sohrab110 says

    that’s awesome perfect work Good luck

  2. محمد says

    عالی

دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.